Sposób na częstsze czytanie lektur szkolnych

W każdej szkole istnieją uczniowie, którzy lubią czytać lektury szkolne i ci, którzy od nich stronią. Wynika to z wielu powodów. Najważniejsze jest jednak to, aby jak najszybciej starać się zmienić taką postać rzeczy. W końcu czytanie lektur jest bardzo ważne.

Czy złoty środek w ogóle istnieje?
Od wielu lat nauczyciele poszukują sposobu, dzięki któremu większa ilość ich uczniów zacznie sięgać po lektury (zobacz). Niestety nie zawsze jest to takie proste. Jednym z ciekawszych i bardziej wartościowych pomysłem, na jakie wpadli nauczyciele, jest wybieranie co roku dodatkowych książek, które uczniowie normalnie czytają w wolnym czasie. Czasem mogli oni nawet sami je wybierać. Tym samym mają oni wpływ na wybór, a przez to chętniej je czytają. Jednak często zdarzało się, że i to nie przełożyło się na zwiększenie czytania lektur szkolnych.

Jak zwiększyć czytanie lektur?
Wydaje się, że zmiany powinny powstać jednak kilka szczebli wyżej. Powinny być wybierane bardziej różnorodne lektury w zgodzie z wiekiem dzieci. Jak wiadomo, bywa różnie. Dziecko w szkole podstawowej nie zrozumie, jak wybitnym dziełem jest Pan Tadeusz, a raczej zrazi się do niego na przyszłość. Przez to w przyszłości nie będzie chciał wracać do niego. Trzeba zmieniać taką sytuację, gdyż może to mieć poważne konsekwencje w dorosłym życiu tych osób.